torstai 4. heinäkuuta 2013

Pieniä suuria mietteitä

Tiiti: Äiti, millainen minusta tulee aikuisena?
Minä: No siinäpä onkin mielenkiintoinen kysymys.
Tiiti: Tuleeko minusta mies?
Minä: Kyllä, sinusta tulee mies.
Tiiti: Pitääkö minun sitten ajaa partaa?
Minä: Joo, kyllä sitä sitten pitää ajaa, jos et halua kasvattaa sitä. Mikäs sinä haluaisit olla isona? Mitä työtä haluaisit tehdä?
Tiiti: Minusta tulee painonnostaja (pullistelee lihaksiaan). Osaanko minä aikuisena kävellä?
Minä: Sitä ei kukaan tiedä.
Tiiti: Kyllähän aikuiset osaa kävellä!
Minä: Ei kaikki. Kyllä joillakin aikuisillakin on pyörätuoli käytössä.
Tiiti: Mennäänkö tänään Särkänniemeen?

*****

Särkänniemessä:

Tiiti: Äiti, milloin me kuollaan?
Minä: Ei sitä voi tietää etukäteen.
Tiiti: Minusta ois kiva olla kuollut.
Minä: Mikä siinä olisi kivaa?
Tiiti: Saisi istua kuopassa.

5 kommenttia:

  1. Hei.
    Vastaan tähän uusimpaan kirjoitukseen, vaikka asia käsittelee edellistä. Silloin vastaus jäi vasta mietintäasteelle.
    On julkaistu tutkimuksia, että keskosena syntyneillä on suurempi mahdollisuus erilaisiin psyk. ongelmiin. Syy ei ole kasvatuksessa, vaan keskosudesta johtuviin aivojen kehityksen ja rakenteellisiin poikkeavuuksiin. Olisiko mahdollista, että Tiitin hoitava lastenneurologi tekisi lähetteen OYS:n lastenpsyk. yksikköön. Minusta liikuntavammainen lapsi (joka miettii omaa vammaansa) tarvitsee tähän psyykkistä tukea.
    Toiseksi laitan ehdotuksen. Kannattaisiko teidön videoida Tiitin raivokohtauksia. Se voi tunuta ikävältä ajatukselta, mutta hoitavan yksikön on paljon helpompaa saada tilanteesta käsitys, kun sen näkee videolta verrattuna siihen, että kerrotte. Kerroithan, että terveydenhoitajakin uskoi, kun näki. Tietysti sen täytyy olla hienovaraista niin , ettei pahenna Tiitin vointia.
    Hyvää jatkoa teille.

    VastaaPoista
  2. Loistavaa: tätä samaa seurustelua on meillä yhäkseen. Tuo "saisi istua kuopassa" on kyllä ihan hillitön...:D

    VastaaPoista
  3. Mitä teille kuuluu nykyään?

    VastaaPoista

Kiva, jos kommentoit! Ethän mainitse meitä kuitenkaan oikeilla nimillämme.